mandag 22. september 2008

Første steg i et nytt blogglandskap

Jeg har kladdebøker fulle av streker, bokser, piler og sirker. Jeg har en halv harddisk full av små idèer, halvtenkte tanker, avbrudte setninger og nølende utropstegn. Det meste ligger i en mappe som heter "Når jeg får god tid".

Jeg jobber med reiseliv, internett og informasjonsflyt. Og jeg sitter midt oppe i et ressurssterkt nettverk av profesjonelle markedsførere av reiselivstjenester. På sørlandet, for det meste. Vi har noe til felles. Vi ønsker å henge med, sånn noenlunde i hvertfall. Drømmen om å ligge i forkant er kanskje bleknet, men vi har fremdeles en realistisk idè om at det går an å dra nytte av hverandres kollektive kunnskap. Kunnskap om hvordan vi på best mulig vis kan finne frem til mennesker som ønsker å besøke vår region, vår lille flekk her på kloden.

For det er fint her på Sørlandet, vi har ingenting å være flaue for, tvert imot. Hyggelige mennesker overalt. Noen attraksjoner som står høyt på ønskelisten for svært mange. Men det er mange fine steder på jorden, og den er svær. Internett er veldig stort, det også. Så derfor har vi en drøy jobb foran oss.

Denne bloggen er et forsøk på samle notatene, skissene, filene og de gule små. Henge dem opp til tørk, på en måte.


Jeg har plassert min blogg i Arendalbloggportalen Bloggurat!