Nå har han kommet med ny bok igjen; "In Search of the Obvious: The Antidote for Today's Marketing Mess".
American Marketing Association har sin egen "Marketing News Radio" Her har de et intervju med Trout. Innringere kommer med sine spørsmål. Intervjuet er delt inn i fire mp3-filer:
Del 1 forklarer bakgrunn for tittelen på boka, hva han mener med "det åpenbare", samt prinsipper for god differensiering.
Del 2 dreier seg blant annet om nye sosiale media. Han avslører at han er "neanderthaler" på dette feltet.
Del 3 handler om hvordan Trout angriper et konsulentoppdrag, med mer.
Del 4 innholder blant annet råd om hva en god markedfører bør fokusere på. Og så skryter han av Apple, og spesielt Steve Jobs.
Bokens kjerne? Se etter ditt produkts åpenbare differensierende idè. Ikke gjør det mer vanskelig enn nødvendig. Gå rett på sak.
Jack Trout er forresten glad i radio, og legger ut podcaster / lydfiler på sin egen hjemmeside. Trenger du en Trout-på-5-minutter, så er dette en god plass å starte.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Kommentarer ønskes!