torsdag 30. september 2010

Markedsføring i sosiale medier

Når dette skrives sitter jeg på kontoret og følger NHO Reiseliv Midt-Norge (@seknoff) og Trøndelag Reiseliv sin konferanse "Kreative 2010" direkte.  På Facebook.

Det er minst to fascinerende og framtidsrettede grep de har gjort under denne konferansen: Innholdet streames direkte. Alle kan altså følge med, kommentere, gi innspill. I tillegg til egen hashtag "kreative2010" på twitter - som har vært full av liv - står det en stor skjerm i selve salen som fortløpende viser twittermeldingene som kommer inn.

Disse grepene gir konferansen en ny dimensjon, med samhandling mellom deltakere, foredragsholdere og personer utenfra. Sosiale medier er tatt med som en integrert del av gjennomføringen. Det er stilig, det er nyttig og spennende.

Jeg besøkte konferansen første dagen, og snakket blant annet om holdninger og strategier i forhold til sosiale medier. Ta en kikk, hvis temaet interesserer deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer ønskes!