torsdag 9. oktober 2008

Gjesteboka - gull verdt?


Hoteller, attraksjoner og andre tjenesteytere har ofte en gjestebok. En - forhåpentligvis fornøyd - kunde legger fra seg en liten hilsen, med navn og bosted.

Kom over nettstedet til hotellet Christchurch SO, New Zealand. De har funnet en kreativ (?) vri på hvordan denne kundedialogen kan brukes til å sende ut positiv omtale av bedriften.

De har rett og slett scannet hele gjesteboka, og lagt den ut på eget nettsted. En slags retro-2.0. Vi som leser dette sitter igjen med en følelse av å ha bladd i "the real thing". Selv om nettadressen - weloveso - kanskje burde gi oss en liten anelse om at innholdet muligens kan være redigert før digitalisering.

Eller kanskje ikke? I så fall, gratulerer til hotellets ledelse.

2 kommentarer:

  1. Hei
    Scannet gjestebok på nettet var en god ide. Gjennomføringen var ikke like god.
    Siste kolonne sier "Tick here if we can use your comment on our website"
    Særdeles få "ticks".
    Blir ikke dette å lure kundene?

    Jan-Erik

    PS Var på kurset i Lillesand og fant nå mye nyttig på bloggen din. Takk

    SvarSlett
  2. Følger deg helt. Jeg er vel heller ikke skråsikker på om alle kommentarer / sider i gjesteboka er tatt med?
    Men - idèen er i utgangspunktet god!

    SvarSlett

Kommentarer ønskes!