søndag 16. januar 2011

Fortjent heder til Eurail.com

Årets "Mashable Awards" er arrangert, og priser er delt ut. Prisutdelingen setter søkelyset på den utvikling som finner sted innenfor teknologi, kommunikasjon, bedriftsutvikling og markedsføring. Årets begivenhet fant sted i New York for noen dager siden. 1,3 millioner stemmer ligger bak resultatene.


Jeg har tidligere omtalt en av de nominerte i klassen "Best Social Media Service"; Eurail.com. Jeg falt for selskapets positive, personlige tjenesteyting. Sannelig gikk de ikke bort og vant hele kategorien!

Les om Eurail.com her

Juryen har følgende begrunnelse:

"Eurail.Com is an e-commerce site for Eurail train passes for travelers from all around the world. Eurail offers rail passes to non-European residents wanting to explore Europe.
Its social media presence is focused on customer service and the company regularly updates and replies to its customers on its Twitter acount, facebook page and more."

Kampanjeleder for Eurail.com, Chantal Sukel, ble intervjuet av Mashable da de ble nominert. Hun hadde følgende å si om deres strategi for sosiale medier:

“Eurail.Com is lucky enough to have extremely dedicated agents that strive to answer all questions within eight hours or sooner. Not only in English, but also Spanish and even Dutch or German! Our fans receive a personal reply, not a script. They talk to an actual human being who can give them anecdotes and tips from their own rail travel experiences.”

Da Eurail.com besluttet å gå inn i sosiale medier for tre år siden, var det med et generelt utgangspunkt om å "være til stede". De oppdaget at der var et stort behov for praktisk kundepleie og tjenesteyting. Siden har strategier og tiltak vært forankret i disse erfaringene. Personlig kundepleie er nøkkelen til deres suksess. Og gjennom twitter og Facebook Pages har de verktøy til å sette denne strategien ut i livet.

Gratulerer, Eurail.com og Chantal Sukel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentarer ønskes!